طرح عملیاتی دولت برای بهبود فضای كسب و كار كشاورزی
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع اطلاع رسانی دولت، ' صادق خلیلیان' به شناسایی این اراضی بلا استفاده و مستعد برای كشاورزی اشاره كرد و افزود: طرح دولت در این زمینه به صورت عملیاتی تا یك ماه آینده با پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز می شود.

وی ادامه داد: منابع تسهیلاتی تامین شده است و فارغ التحصیلان بیكار ، افراد بیكار محلی و افراد خبره در اولویت این طرح قرار دارند.

خلیلیان با اشاره به حمایت دولت از فعالیتهای تولیدی مانند كشتهای گلخانه ای ، كشتهای در سطح وسیع و تولید صنعتی طیور گفت: برای نمونه اگر 20 نفر به دنبال كشت گلخانه ای باشند می توانیم به ا زای هر نفر 30 میلیون تومان وام دهیم و این میزان تسهیلات قابل افزایش است.

وزیر جهاد كشاورزی گفت: این طرح برای نخستین بار در كشور و با هدف بهبود فضای كسب و كار در بخش كشاورزی صورت می گیرد.

وی افزود: منابع صندوق توسعه ملی نیز به صورت ریالی در اختیار بخش كشاورزی قرار می گیرد.

** بالا رفتن ضریب امنیت غذایی در كشور

وزیر جهادكشاورزی گفت: وضع كنونی تولید در بخش كشاورزی مطلوب است و پیش بینی می شود امسال حدود 118 میلیون تن انواع محصولات كشاورزی تولید كنیم و ضریب امنیت غذایی در كشور را به 95 درصد برسانیم.

وی افزود:‌ قیمت مواد غذایی در دنیا در حال افزایش است و در آینده افزایش بیشتری می یابد بنابراین باید هر چه می توانیم در این عرصه تولید داشته باشیم.

وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد:‌ برای 125 میلیون هكتار از اراضی كشور سند دولتی تهیه شده است كه این موضوع به جذب سرمایه گذاری و هدایت سرمایه گذاران به بخش كشاورزی كمك می كند.

خلیلیان افزود: 7200 میلیارد تومان اعتبارات با سود 7 درصد تصویب فراهم شده است تا در اختیار كشاورزان قرار گیرد.

به گفته وی، ‌در هر استان یك ستاد توسعه بخش كشاورزی با حضور استانداران تشكیل شده است و مسئولان مختلف در رده های مختلف بسیج شده اند تا بتوانیم در این بخش تحول اساسی ایجاد كنیم.

اقتصام**9189**1415





:: برچسب‌ها: فلوریدا , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: